6 tipů na navýšení prodejní ceny Nemovitosti až o 750 000 Kč

Marian Gentl | Finance, Nemovitosti, Investice a Rekonstrukce
6 tipů na navýšení prodejní ceny Nemovitosti až o 750 000 Kč

1, Základní stavební kámen: Kvalitní nabídka

Pravidlo nabídky a poptávky platí v ekonomii a platí i v realitách. Čím lepší nabídka, tím lepší i poptávka.

Takže pokud máte byt, který nesplňuje kritéria dobré nabídky, je běžné, že se bude prodával déle.

A hlavně nevěřte makléři, který vám slíbí, že vám takový byt prodá o milión dráž než je jeho odhadová cena. Protože Neprodá.
Jen z toho budete mít nervy a po 6 měsících budete makléře měnit.

Úspěch začíná u kvalitní prezentace.
Můžete mít krásný byt či dům, ale když to makléř nafotí špatně a nekvalitně, hůř se pak prodá.

Proto zjišťujte jestli makléř spolupracuje s profi fotografem, jsou to cenné informace.

2, Nemovitost musí být vidět

Například videoprohlídka je super nástroj jak zaujmout potenciální kupující. Ne vždy se samozřejmě vyplatí.

Jak zmiňujeme v předchozí kapitole, záleží doopravdy na nabídce.

Pokud je ovšem nemovitost zajímává, tak video značně uspíší prodej.
Velmi dobře se totiž šíří na sociálních sítích ve formě placené reklamy a lidé na něj rádi koukají a sdílejí mezi svými známými.

Proto další otázka, kterou směřovat vašemu makléři je “děláte i videoprohlídky?”
Pokud ne, tak to vypovídá o tom, že makléř nejde s trendem doby a šetří kde to jde..

3, Inzerce, inzerce, inzerce

V dnešní době téměř nejde fungovat bez sociálních sítích. Realitní trh není o to jiný.

Cílenou reklamou na Facebooku, Instagramu, Googlu a Seznamu můžeme velmi rychle dostat relevantní zájemce k naši nabídce.

Facebook je v tom skvělý. Používají ho totiž všichni. A ti co nejsou na Facebooku jsou na Googlu nebo Seznamu.

Malé realitní portály jsou doopravdy mrtvé.
Ten kdo inzeruje jen tam se okrádá o perspektivní kupující, kteří jsou na sociálních sítích.

Proto investuji peníze do cílené reklamy, protože vidím, že se to vyplatí a s prodejem se to vrátí.
Musíte samozřejmě vědět co dělat, jinak vyplácáte peníze úplně zbytečně.

Já to osobně nedělám, ale využívám služby profesionálních marketérů a díky nim je nemovitost vidět všude.

4, Homestaging

Možná si pod tímto pojmem myslíte, že je to nesmysl ale “homestaging” zahrnuje i základní věci jako úklid bytu, přemístění kytek nebo vychytaní správního světla a sluníčka venku. Zkrášlení nemovitosti neboli “homestaging” je další z trendů prodeje a dělaní lepšího prvního dojmu nejen z prohlídky ale už i z inzerce.

To nemusí hned znamenat, že se do nemovitosti přinese nábytek, který nemovitost naplní a vytvoří pocit domova.
To v praxi znamená, že si nemovitost najde rychleji nového majitele.

A zároveň to často znamená, že prodáte za vyšší cenu, než kdyby byla nemovitost připravená pouze běžným způsobem.

Náklady spojené s homestagingem nejsou malé a vyžadují nemalé zkušenosti. Proto se někdy vyplatí zaplatit si služby profíků, kteří mají tohle zmákly.

5, První dojem je klíčový

Jestli chcete prodat rychle a za víc. První dojem je nesmírně důležitý.
Proto chceme ať po prvním vstupu do bytu mají zájemci pocit, že jsou tam jako doma.

Můžeme jim připravit na prohlídku bábovku nebo nachystat namletou kávu, která provoní nemovitost pohodou domova.
Je pravdou, že většina makléřů na tyto detaily nehledí a právě proto nedokáží měsíce nemovitost prodat.

Jestli chcete prodat za co nejlepší cenu, na detailech si musíte dát záležet.
Je to rozdíl mezi průměrným a špičkovým makléřem, kterého tyto detaily oddělují.

Použijte tuto radu jako “test profesionality” makléře a zeptejte se ho jaké metody používá proto aby se lidé v nemovitosti cítili jako doma.

6, Na cenovém odhadu záleží

Pokud si chcete prodávat sami vaši nemovitost, udělejte si cenový odhad a to ideálně od profíka. Bez toho to fakt nejde.

Už jsem slyšel několik smutných příběhů lidí co prodávali přes rok a pořád žádný zájemce. Čím to je?
Tím, že věřili makléři, který prohlásil, že to prodá o milion dráž než byla tržní cena.
Anebo to bylo prodané do 2 týdnu, protože jste cenu vaši nemovitosti podhodnotili?

Chcete-li, abych se vám postaral o bezstarostný prodej
nemovitosti, ozvěte se na kontakt v patičce webu www.GENTL.cz a můžeme se nezávazně potkat.

PODOBNÉ ČLÁNKY